25 aniversari. Col·legi d'Enginyers Graduats i Enginyers Tècnics Industrials de Barcelona. Logo


Eines

Accés a l'àrea privada


Portada > Serveis per a col·legiats > Formació > Cursos i activitats > Postgrau Facility Management


Serveis per a col·legiats

<< Llistat de cursos, conferències i activitats

Agenda

CursosInstal·lacions i Construcció

Postgrau Facility Management

Presencial i per videoconferència

Informació de l'activitat

  • Organitzat per:

    Aquest curs s’ha programat entre el Col·legi d’Aparelladors, Arquitectes Tècnics i Enginyers d’Edificació de Barcelona (CAATEEB) i el Col·legi d’Enginyers Graduats i Enginyers Tècnics Industrials de Barcelona (ENGINYERS BCN) 

      

  • Objectius:

    La profunda transformació de la dinàmica del treball fa que la gestió del manteniment dels actius d'edificis i els seus serveis generals sigui una bona sortida laboral a la situació actual del sector.

    L'objectiu d'aquest curs és que els alumnes adquirireixin els coneixements i les eines per gestionar eficientment els processos de serveis de suport al negoci a través del Facility Management.

     

    • Adquirir els coneixements i les eines per gestionar eficientment els processos de serveis de suport al negoci a través del Facility Management.
    • Conèixer i entendre la legislació vigent que afecta al Facility Management.
    •  Analitzar i planificar el manteniment preventiu i correctiu de l'edifici augmentant el cicle de vida de les instal·lacions, estalviant costos en la seva gestió.
    • Adquirir els coneixements per seleccionar i implementar el software de gestió de Facility Management més adient.
  • Destinataris:

    Arquitectes tècnics i professionals que gestionen equips d’especialistes dedicats a la gestió i manteniment dels actius d’edificis i els seus serveis generals.

  • Programa:

    Mòdul 1. La figura del Facility Management(20 hores: 16 hores presencials i 4 hores a distància)

    • Anàlisi de la situació actual i futura
    • Competències i Funcions
    • Models de FM
    • Introducció al Property, Asset Manager i encaix amb el Facility
    • Normativa de referència

     

     

    Mòdul 2. Gestió de Facility Management I (22 hores: 20 hores presencials i 2 hores a distància)

    • Durabilitat i Cicle de Vida
    • Gestió en Fase de projecte i obres
    • Model de gestió del FM
    • Licitació i contractació de serveis
    • Visita a un edifici

     

     

    Mòdul 3. Gestió de Facility Management II (12 hores presencials)

    • Processos en un edifici
    • Control de costos i gestió financera
    • Quadre de comandament i indicadors de gestió
    • Tecnologies orientades a la gestió

     

     

    Mòdul 4. Gestió energètica i sostenibilitat (16 hores presencials)

    • Gestió Energètica
    • Contractació de subministraments
    • Certificacions sostenibles
    • Edificis saludables
    • Visita a un edifici 

     

     

    Mòdul 5. Serveis de suport a l’activitat: MANTENIMENT (12 hores presencials)

    • Les instal·lacions en els edificis
    • El Pla de Manteniment I GMAO
    • Serveis de Manteniment

     

     

    Mòdul 6. Serveis de suport a l’activitat: SEGURETAT (12 hores presencials)

    • Serveis de seguretat
    • Plans d'emergència i autoprotecció
    • PRL i CAE

     

     

    Mòdul 7. Serveis de suport a l’activitat: NETEJA I SERVEIS AUXILIARS (8 hores presencials)

    • Serveis de Neteja
    • Serveis de consergeria i serveis auxiliars

     

     

    Mòdul 8. Planificació i gestió d’espais (16 hores presencials)

    • Planificació i gestió d'espais
    • Re localització i mudances. Tancament d'un edifici
    • Manual de Disseny dels espais
    • Visita a un edifici

     

     

    Mòdul 9. Habilitats (16 hores presencials)

    • Tècniques de negociació
    • Tècniques de comunicació
    • Treball en equip
  • Impartit per:

    Óscar Subirats Rebull, Arquitecte Tècnic col·legiat i Enginyer tècnic Industrial. Certified Energy Manager (CEM ®) i CMVP® (EVO). Energy Manager a COMSA Service.
     
     
    Miquel López Reig, Arquitecte tècnic i Enginyer d'edificació col·legiat. Màster Project Manager. Postgraus en Facility Management, Property Management i Anàlisi de Viabilitat. Head of Technical Department CBRE. Property Management.
     
     
    Albert Pons Pujol, Arquitecte Tècnic col·legiat. Soci Director de TBA Facilities. Anteriorment Director General de Grup Immobiliari Castellví i Director Tècnic Àrea Patrimoni de Inmobiliaria Colonial.
     
     
    Jesús Piñel Benito, Enginyer tècnic industrial. Màster Gestió integral d'instal·lacions i eficiència energètica. Delegat zona Llevant a Comsa Services. Anteriorment Responsable Operacions zona Llevant a Comsa Services.
     
     
    Susana Martínez Rivera, Graduada en Enginyeria de Mines. Tècnic Superior PRL. Coordinadora de Seguretat i Salut a Consultories i Enginyeries especialitzades i Tècnica de PRL en constructores.
     
     
    Iñaki Rigo García, Arquitecte. Postgrau Facility Management. Director de projectes vinculats a FM a TBA Facilities.
     
     
    Jordi Molla Calaf, Llicenciat en Psicologia clínica. Consultor, terapeuta i formador en habilitats directives. Responsable Acadèmic de l’Àrea d’Habilitats Directives de LaSalle Campus Barcelona. Fundador d’Assep, especialistes en el desenvolupament personal.
     
     
    Noelia Jordán Martín, Graduada en prevenció i seguretat integral. Responsable nacional d'operacions per empresa de serveis auxiliars.
     
     
    Pedro José Jiménez Mata, Arquitecte tècnic. Responsable del Departament de Facility Management a TBA Facilities.
     
     
    Anna Lluïsa Baró, Enginyera de l'edificació, Postgrau en Facility Management (CAATEEB) i Màster en Project Management per La Salle BCN. Site Services Iberia a Bayer Hispania.
     
     
    Adriana Miras Ecija, Llicenciada en Dret. Property Management, Asset Services a CBRE.
  • Dates i horaris:

    Del 17 de febrer de 2022 al 23 de juny de 2022
    Dijous de 16 a 20 h

  • Durada:

    120 hores

  • Lloc:

    CAATEEB
    Bon Pastor, 5
    08021 BARCELONA
    Tel. 392402060

  • Drets d'inscripció:

    Preu col·legiats: 2000.00 €

    Preu no col·legiats: 2500.00 €

    Preu col·legiats (en línia): 2000.00 €

    Preu no col·legiats (en línia): 2500.00 €


    Formes i terminis de pagament dels cursos

     L’import del cursos es podrà fer efectiu de les següents formes:

    • Targeta de crèdit o dèbit (directament des de l’aplicació o presencialment a la seu del Col·legi)
    • Carta de pagament amb codi de barres generat des de l’aplicació que permet realitzar el pagament a través de la Linea Oberta de CaixabankNow o a qualsevol dels seus caixers automàtics (una vegada es faci efectiu el pagament es confirmarà la inscripció mitjançant correu electrònic).

     

  • Observacions:

    Aquest curs pot seguir-se en format presencial o bé en format videoconferència.

     

    Metodologia

    L’àrea de formació del CAATEEB imparteix formació certificada amb la ISO 9001:2015 de gestió de la qualitat, aquesta és una de les millors garanties que podem oferir per aconseguir els objectius que ens proposem.

    Aquest postgrau s’imparteix en modalitat semi-presencial en el campus e-learning del CAATEEB. L’alumne rebrà la guia didàctica del curs, el material acadèmic i disposarà on line del suport dels professors. La formació on line es combinarà amb classes presencials on es debatrà el contingut i s’exposaran casos pràctics.

    El contingut del programa formatiu està impartit per un claustre de professors que combinen la seva activitat professional amb la docència. Això ens permet actualitzar contínuament els continguts del programa en funció de les normatives del sector, de les necessitats de l’entorn laboral i mostrar als nostres alumnes la problemàtica diària d’aquesta especialitat.

    Aquests continguts s’enriqueixen amb taules rodones, casos pràctics i visites a edificis on el Facility Manager explica les seves funcions, competències, responsabilitats i actuacions.

     

    Avaluació

    Mitjançant la realització de casos pràctics basats en els mòduls impartits, l'alumne ha de demostrar els coneixements i habilitats adquirits durant el curs.

     

    Anul·lacions

    Per anular la inscripció abans del pagament podeu fer-ho en aquest apartat web.

    Per les anul·lacions després del pagament, poseu-vos en contacte amb el departament de formació per correu electrònic formacio@ebcn.cat o per telèfon al 93 496 14 20.

    El Col·legi es reserva el dret de modificar horaris, dates, continguts i/o professorat dels cursos programats. També es reserva el dret d’anul·lar o ajornar el curs si considera insuficient el nombre d’inscrits. En cas que el Col·legi anul·li el curs es retornarà l’import sencer del curs.

    Les places són limitades i s’assignen per ordre d’inscripció.

     

    Assistència

    L’organització informa que les faltes d’assistència per part de l'alumnat en cap cas podran ser recuperables.

     

    Formació bonificada

    El Col·legi s'ha acreditat com a entitat organitzadora per a gestionar la bonificació de cursos de formació.  Ho fa gratuïtament tant per als col·legiats com per als no col·legiats en els cursos que organitza. 

    Aquest curs, pot ser bonificat per la Fundación Estatal para la Formación en el Empleo. Per conèixer els passos a seguir, consulteu l’apartat Formació bonificada (Per sol·licitar la bonificació, cal realitzar prèviament la inscripció al curs).

    Recordeu que, per a poder obtenir la bonificació, les gestions cal fer-les, com a mínim, 10 dies hàbils abans de l´inici del curs. Per a més informació, podeu contactar amb el Departament de Formació d’ENGINYERS BCN.

     

    IMPORTANT:

    Per obtenir la bonificació, la Fundació Estatal para la Formación en el Empleo estableix com a condició la realització del curs per part del treballador: això implica, en el cas dels cursos presencials, una assistència mínima del 75% a les classes, i en el cas dels cursos en línia, cal obtenir una assistència/participació mínima del 75% que es calcula en base a:

    • El nombre de connexions realitzades a l’aula virtual.
    • La participació en els fòrums i debats proposats pel tutor  (en el cas d'haver-hi).
    • Realització de les activitat/exercicis proposats pel tutor (en el cas d'haver-hi).

     

    Formació subvencionada majors 45 anys en situació d’atur

    El Col·legi ofereix per tots aquells/es col·legiats/ades d’ENGINYERS BCN que estiguin donats d’alta com a demandants d’ocupació* i per tant en situació de recerca de feina (aturats), majors de 45 anys i més d’un any de col·legiació la possibilitat de subvencionar aquest curs, segons casuística a valorar.

    Cal posar-se en contacte amb el Servei d’Ocupació i Promoció professional ocupacioipromocio@ebcn.cat i enviar aquesta sol·licitud PDF.  

    *Així mateix, si no ho han posat en coneixement del Col·legi cal acreditar-ho aportant la documentació que s’escaigui del Departament de Treball de la Generalitat.

Feu-ho córrer
  • Més

Mes anterior Novembre 2021 Mes següent
dl dm dc dj dv ds dg
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30     

Informació

Col·legi d’Enginyers Graduats i Enginyers Tècnics Industrials de Barcelona

Consell de Cent, 365 - 08009 Barcelona

Tel: 934 96 14 20 -

Mapa de situació | Contacte

© Col·legi d’Enginyers Graduats i Enginyers Tècnics Industrials de Barcelona
Tots els drets reservats - Avís Legal - Accessibilitat - Cookies - Política de privacitat

També ens trobareu a:

  • Certificado TÜV
  • 25 anys del Col·legi
  • 2021 Any de la Seguretat Industrial