Col·legi d'Enginyers Graduats i Enginyers Tècnics Industrials de Barcelona. Logo


Eines

Accés a l'àrea privada

Fem que tot funcioni

Portada > Serveis per a col·legiats > Formació > Cursos i activitats > Postgrau Facility Management


Serveis per a col·legiats

<< Llistat de cursos, conferències i activitats

Agenda

CursosInstal·lacions i Construcció

Postgrau Facility Management

Presencial i per videoconferència

La inscripció està tancada.

Informació de l'activitat

  • Organitzat per:

    Aquest curs s’ha programat entre el Col·legi d’Aparelladors, Arquitectes Tècnics i Enginyers d’Edificació de Barcelona (CAATEEB) i el Col·legi d’Enginyers Graduats i Enginyers Tècnics Industrials de Barcelona (ENGINYERS BCN) 

      

  • Objectius:

    La profunda transformació de la dinàmica del treball fa que la gestió del manteniment dels actius d'edificis i els seus serveis generals sigui una bona sortida laboral a la situació actual del sector.

    Perquè volem que els tècnics adquirireixin els coneixements i les eines per gestionar eficientment els processos de serveis de suport al negoci a través del Facility Management.

    Perquè siguis capaç d'analitzar i planificar el manteniment preventiu i correctiu de l'edifici augmentant el cicle de vida de les instal·lacions, estalviant costos en la seva gestió. 

    Perquè coneguis les eines de control de costos i gestió financera aplicades al Facility Management.

    Perquè siguis capaç de millorar l'eficiència energètica. 

    Per poder gestionar eficientment els serveis de suport (Manteniment, Seguretat, Neteja i serveis auxiliars). 

     

    •  
  • Destinataris:

    Arquitectes tècnics i professionals que gestionen equips d’especialistes dedicats a la gestió i manteniment dels actius d’edificis i els seus serveis generals.

  • Programa:

    Mòdul 1. La figura del Facility Management(20 hores: 16 hores presencials i 4 hores a distància)

    • Anàlisi de la situació actual i futura
    • Competències i Funcions
    • Models de FM
    • Introducció al Property, Asset Manager i encaix amb el Facility
    • Normativa de referència

     

     

    Mòdul 2. Gestió de Facility Management I (22 hores: 20 hores presencials i 2 hores a distància)

    • Durabilitat i Cicle de Vida
    • Gestió en Fase de projecte i obres
    • Model de gestió del FM
    • Licitació i contractació de serveis
    • Visita a un edifici

     

     

    Mòdul 3. Gestió de Facility Management II (12 hores presencials)

    • Processos en un edifici
    • Control de costos i gestió financera
    • Quadre de comandament i indicadors de gestió
    • Tecnologies orientades a la gestió

     

     

    Mòdul 4. Gestió energètica i sostenibilitat (16 hores presencials)

    • Gestió Energètica
    • Contractació de subministraments
    • Certificacions sostenibles
    • Edificis saludables
    • Visita a un edifici 

     

     

    Mòdul 5. Serveis de suport a l’activitat: MANTENIMENT (12 hores presencials)

    • Les instal·lacions en els edificis
    • El Pla de Manteniment I GMAO
    • Serveis de Manteniment

     

     

    Mòdul 6. Serveis de suport a l’activitat: SEGURETAT (12 hores presencials)

    • Serveis de seguretat
    • Plans d'emergència i autoprotecció
    • PRL i CAE

     

     

    Mòdul 7. Serveis de suport a l’activitat: NETEJA I SERVEIS AUXILIARS (8 hores presencials)

    • Serveis de Neteja
    • Serveis de consergeria i serveis auxiliars

     

     

    Mòdul 8. Planificació i gestió d’espais (16 hores presencials)

    • Planificació i gestió d'espais
    • Re localització i mudances. Tancament d'un edifici
    • Manual de Disseny dels espais
    • Visita a un edifici

     

     

    Mòdul 9. Habilitats (16 hores presencials)

    • Tècniques de negociació
    • Tècniques de comunicació
    • Treball en equip
  • Impartit per:

    Director acadèmic:
     
    Albert Pons Pujol, Arquitecte Tècnic col·legiat. Soci Director de TBA Facilities. Anteriorment Director General de Grup Immobiliari Castellví i Director Tècnic Àrea Patrimoni de Inmobiliaria Colonial.
     
    Professorat: 
    Óscar Subirats Rebull, Arquitecte Tècnic col·legiat i Enginyer tècnic Industrial. Certified Energy Manager (CEM ®) i CMVP® (EVO). Energy Manager a COMSA Service.
     
     
    Miquel López Reig, Arquitecte tècnic i Enginyer d'edificació col·legiat. Màster Project Manager. Postgraus en Facility Management, Property Management i Anàlisi de Viabilitat. Head of Technical Department CBRE. Property Management.
     
     
    Jesús Piñel Benito, Enginyer tècnic industrial. Màster Gestió integral d'instal·lacions i eficiència energètica. Delegat zona Llevant a Comsa Services. Anteriorment Responsable Operacions zona Llevant a Comsa Services.
     
     
    Susana Martínez Rivera, Graduada en Enginyeria de Mines. Tècnic Superior PRL. Coordinadora de Seguretat i Salut a Consultories i Enginyeries especialitzades i Tècnica de PRL en constructores.
     
     
    Iñaki Rigo García, Arquitecte. Postgrau Facility Management. Director de projectes vinculats a FM a TBA Facilities.
     
     
    Jordi Molla Calaf, Llicenciat en Psicologia clínica. Consultor, terapeuta i formador en habilitats directives. Responsable Acadèmic de l’Àrea d’Habilitats Directives de LaSalle Campus Barcelona. Fundador d’Assep, especialistes en el desenvolupament personal.
     
     
    Noelia Jordán Martín, Graduada en prevenció i seguretat integral. Responsable nacional d'operacions per empresa de serveis auxiliars.
     
     
    Pedro José Jiménez Mata, Arquitecte tècnic. Responsable del Departament de Facility Management a TBA Facilities.
     
     
    Anna Lluïsa Baró, Enginyera de l'edificació, Postgrau en Facility Management (CAATEEB) i Màster en Project Management per La Salle BCN. Site Services Iberia a Bayer Hispania.
     
     
    Adriana Miras Ecija, Llicenciada en Dret. Property Management, Asset Services a CBRE.
  • Dates i horaris:

    Del 10 de novembre de 2022 al 21 de setembre de 2023
    Dijous de 16 a 20 h

  • Durada:

    120 hores

  • Lloc:

    CATEB
    Bon Pastor, 5
    08021 BARCELONA
    Tel. 392402060

  • Drets d'inscripció:

    Preu col·legiats: 1500.00 €

    Preu no col·legiats: 2500.00 €

    Preu col·legiats (en línia): 1500.00 €

    Preu no col·legiats (en línia): 2500.00 €


    Formes i terminis de pagament dels cursos

     L’import del cursos es podrà fer efectiu de les següents formes:

    • Targeta de crèdit o dèbit (directament des de l’aplicació o presencialment a la seu del Col·legi)
    • Carta de pagament amb codi de barres generat des de l’aplicació que permet realitzar el pagament a través de la Linea Oberta de CaixabankNow o a qualsevol dels seus caixers automàtics (una vegada es faci efectiu el pagament es confirmarà la inscripció mitjançant correu electrònic).
    • Bizum

     

  • Observacions:

    Aquest curs pot seguir-se en format presencial o bé en format videoconferència.

    Aquest Postgrau té un descompte del 40% per a col·legiats que realitzin la inscripció en el mes d'octubre, ja aplicat en l'import indicat en els drets d'inscripció. 

     

    Metodologia

    Es podrà seguir el postgrau de forma presencial a les instal·lacions del CAATEEB. També es podrà seguir per videoconferència a través de l'aplicatiu ZOOM.

    Es combinarà teoria i pràctica. El professorat trasllada a l'aula, de forma pedagòtica, els casos pràctics reals en els quals ha treballat i a partir dels mateixos s'estableixen els procediments teòrics i pràctics. 

    Es treballarà al campus del CAATEEB, en el qual podreu desenvolupar la vostra vida acadèmica; des d'on us ocnnectareu a les classes que seguireu per videoconferència, trobareu i us descarregareu el material acadèmic, podreu crear i participar a fòrums, estareu en contacte amb els companys del curs, el professorat i el/la coordinador/a del curs i podreu consultar les vostres avaluacions. 

     

    Avaluació

    Es realitzarà avaluació  contínua per poder treure el màxim rendiment de la formació i per tant caldrà una assistència al 80% de les classes. 

     

    Anul·lacions

    Per anular la inscripció abans del pagament podeu fer-ho en aquest apartat web.

    Per les anul·lacions després del pagament, poseu-vos en contacte amb el departament de formació per correu electrònic formacio@ebcn.cat o per telèfon al 93 496 14 20.

    El Col·legi es reserva el dret de modificar horaris, dates, continguts i/o professorat dels cursos programats. També es reserva el dret d’anul·lar o ajornar el curs si considera insuficient el nombre d’inscrits. En cas que el Col·legi anul·li el curs es retornarà l’import sencer del curs.

    Les places són limitades i s’assignen per ordre d’inscripció.

     

    Assistència

    L’organització informa que les faltes d’assistència per part de l'alumnat en cap cas podran ser recuperables.

     

    Formació subvencionada majors 45 anys en situació d’atur

    El Col·legi ofereix per tots aquells/es col·legiats/ades d’ENGINYERS BCN que estiguin donats d’alta com a demandants d’ocupació* i per tant en situació de recerca de feina (aturats), majors de 45 anys i més d’un any de col·legiació la possibilitat de subvencionar aquest curs, segons casuística a valorar.

     

    Cal posar-se en contacte amb el Servei d’Ocupació i Promoció professional ocupacioipromocio@ebcn.cat i enviar aquesta sol·licitud PDF.  

     

    *Així mateix, si no ho han posat en coneixement del Col·legi cal acreditar-ho aportant la documentació que s’escaigui del Departament de Treball de la Generalitat.

Feu-ho córrer
  • Més

Mes anterior Desembre 2022 Mes següent
dl dm dc dj dv ds dg
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 

Informació

Col·legi d’Enginyers Graduats i Enginyers Tècnics Industrials de Barcelona

Consell de Cent, 365 - 08009 Barcelona

Tel: 934 96 14 20 -

Mapa de situació | Contacte

© Col·legi d’Enginyers Graduats i Enginyers Tècnics Industrials de Barcelona
Tots els drets reservats - Avís Legal - Accessibilitat - Cookies - Política de privacitat

També ens trobareu a:

  • Certificado TÜV
  • 2022 Any de la Enginyeria del Sector Sanitari