Col·legi d'Enginyers Graduats i Enginyers Tècnics Industrials de Barcelona. Logo


Eines

Accés a l'àrea privada

Fem que tot funcioni

Portada > Serveis per a col·legiats > Formació > Cursos i activitats > Enginyer Comercial PRO-Nivell avançat


Serveis per a col·legiats

<< Llistat de cursos, conferències i activitats

Agenda

CursosGestió Productiva i Empresarial

Enginyer Comercial PRO-Nivell avançat

Informació de l'activitat

  • Objectius:



    ENGINYERS BCN, sota la marca PRO, amplia els seus serveis de certificació per oferir la Certificació d'Enginyer Comercial PRO. 

     

    El perfil de l'Enginyer Comercial, és un dels més demandats a la borsa de treball del Servei d'Ocupació i Promoció Professional d'ENGINYERS BCN. Així mateix, les empreses de reclutament tenen en gran consideració en els seus processos de selecció els models basats en l'avaluació de competències. 

     

    En les sessions es preten per una banda veurem com conduir el equip de forma eficient i professional, tot adoptant la posició de “tutor” de l'equip.

     

    Per altre banda, es treballaran els coneixements (de l'àrea de vendes), que tot Responsable de un equip de vendes  ha de tenir, per conduir el equip de forma eficient. Com podem fer millor el nostre equip, sense conèixer les tècniques que ells han de aplicar?.  Com els podem ajudar, si no tenim clar el que, el com i el per a què, del que han de fer?

     

    Així doncs, el que busquem en aquestes dues sessions, es saber el com organitzar i organitzar-nos  el àrea de Vendes i desprès com entendre i parlar el llenguatge de Vendes. Tot plegat per aconseguir vendre més i en millor marge. 

     

    A la finalització del curs, caldrà superar un qüestionari tècnic per a poder obtenir la Certificació d'Enginyer Comercial PRO-Nivell avançat. 

             

  • Destinataris:

    Està orientat a responsables de Equips de Vendes i a Directius que tenen responsabilitats amb els equips de vendes y Directors Generals que volen tenir eines por interactuar amb l'àrea de Vendes.

     

    Es desitja aconseguir una conducció del equip de vendes segura, orientada als objectius de companyia i sistemàtica. Per aconseguir-ho, en aquest seminari, es proposa un itinerari simple, que comença en el client i l’empresa i acaba amb la construcció del jo venedor, que desitgem.              

     

     

     

  • Programa:

    Primer dia:

    Part 1a: Orientada a la gestió de l'equip i ús de les eines.

     

    1. Com situar al client al centre de l'empresa? (al centre de tot)

    -Cal fer-ho?

    -Com fer-ho?

    -Com influeix en el nostre dia a dia?

    -Que ha de vetllar 

    -que sigui així?

    -Som coherents amb la filosofia de Visió i Missió de la nostra empresa?

    -Utilitzem aquesta filosofia per a gestionar els equips i el dia a dia de l'empresa?

     

    2. Com tractem aquesta equació?

     

           Clients2 + “OBJECTIUS”2 + (el dia a dia/2) + els meus interessos i els de l'empresa + (i moltes més coses/10) = Clients satisfets. 

     

    3. Com gestionar adequadament l’equip de vendes?

    -Quin equip de vendes volem?

    -Quin equip de vendes ens cal?

         Fes com dic... (no pensis)

         .. (tu mateix)

         Venedor amb visió de gerent de zona

     

    -Quins coneixements a de tenir el nostre venedor/s? (Perfil del lloc de treball), (Presentar perfil Gerencial).

    -Que ha de saber el responsable de vendes de la professió de venedor? (Perfil del lloc de treball del responsable, vessant vendes i gestió d’equip).

    -Es pot gestionar un equip de vendes sense haver venut mai?

    -Quins són els coneixements mínims que ha de tenir un responsable de vendes per gestionar un equip de forma eficient?

     

    4. Eines per gestionar un equip de vendes:

    -El responsable de l'equip, com a TUTOR del seu equip.

    -Plans de Vendes any

         Per perfil de client (VIP, A, B, C, per facturació i per potencial), (Clients nous, segmentats)

         Per línia de producte

    -Els ratis de Gestió (que ha de veure un Venedor, el Cap de Vendes, Direcció Comercial i l’Alta Direcció.

    -Retribució variable objectiva (variables: per volum, marge, reducció dies cobrament, clients nous, reducció cost venda, etc.)

    -Les reunions de seguiment i anàlisi de resultats vs. objectius. 

         El contingut de les reunions

         El format de les reunions

         La periodicitat

                 Els ratis de gestió

    -Els acompanyaments valoratius

    -Els plans de millora, pautats

    -El possible Pla de Carrera

     

    5. Cas pràctic de gestió d’equips:

    Es presenta un cas en el qual surten totes les eines descrites. En format de text i quadres de resultats de diferents venedors. L’objectiu és verificar la bondat de les eines i el seu ús com a generador d’activitat projectada, per cada un dels venedors i com a font de contingut per les reunions comercials.

     

    Segon dia:

     

    Part 2a: Dotar de coneixements al responsable de l'equip de vendes, per a treure el millor rendiment dels professionals de la venda.

     

    1. L’acció de Vendes, com a professió. “Jo sóc Venedor”

    -Perfil del venedor que vull / necessito. Descripció del seu lloc de treball

    -Objectius que ens marquem per conèixer el perfil d’un Tècnic    Comercial Professional (TCP). Mínims, corba d’aprenentatge.

    -Els paradigmes del Tècnic Comercial Professional (TCP)

     

    2. Els eixos de la seva activitat com a TCP.

    -El Client.

    -L’empresa.

    -El “JO” com a Tècnic Comercial Professional (TCP).

     

    3. El producte.

    -Característiques tècniques del producte

    -Beneficis del producte.

    -Parlar en clau de BENEFICI.

     

    4. El coneixement del client.

    -Saber, saber, saber i saber, del client i les seves necessitats.

    -La gestió de la informació del client, per vendre més i amb més marge (gestionada pel venedor).

    -La informació del client com a eina de venda a l'empresa

     

    5. El mercat,

    -La Competència.

    Saber, saber i saber ... (Sense obsessionar-se).

    Informar, seguir i aprendre.

    Alerta amb els contactes amb la competència (entre venedors, les veritats i les mentides. Qui perd, qui guanya).

    -Les dades (estudis, informacions) i les oportunitats

    -El traspàs de les dades.

     

    6. La cartera de clients i els clients.

    -Les BBDD de clientes. Capacitats de facturació i marge, reals

    -Els potencials del clients

    -Els potencials dels NO CLIENTS.

    -Els A,B,C i el seu tractament com a eina de gestió i millora

          Els TOP i les seves accions al llarg de l'any.

          La resta de clients

     

    7. Els meus ratis de gestió:

    -Quins són els que es miren, quins són els que en serveixen.

    -El meu Pla de Comercialització.

    -La Gestió dels meus recursos

     

    8. Com tractar amb el client

    -Del coneixement a la detecció de necessitats.

    -Com fer del coneixement del producte, la font de les preguntes per avançar en el coneixement del client.

    -Les objeccions i els pretextes

     

    9. Les motivacions de compra dels clients

    -No tots som iguals al decidir. No tots tenim els mateixos interessos al prendre una decisió. No totes les propostes sent bones, ens interessen per igual.

     

    10. De la proposta de valor a la vinculació, al compromís de contractació.

    -Tractament dels elements vinculants al contracte.

    -Seguiment del procés fins a la posada en marxa del projecte. La nostra àrea de responsabilitat.

     

    11. Que cal fer per continuar amb la vinculació amb el client, tot donant “SOLUCIONS”.

    -Les pautes mínimes per aconseguir mantenir el tremp de l'equip al llarg dels anys.

    -Com afinar les eines per fer-les cada vegada més operatives i eficients.

    -Com formar a l'equip continuadament

    -Com formar-me de forma continuada

     

  • Impartit per:

    Marta Antona, Consultora d'empreses en tàctica comercial. Facilitadora i formadora de persones i equips. Executive i life coach.

  • Dates i horaris:

    9 i 16 de març de 2020
    De 9 a 18.30 h.

  • Durada:

    16 hores lectives presencials i 2 hores en línia

  • Lloc:

    Aula 1, 3a planta del Col·legi
    Consell de Cent, 365
    08009 BARCELONA
    Tel. 934961420

  • Drets d'inscripció:

    Preu col·legiats: 415.00 €

    Preu precol·legiats: 415.00 €

    Preu no col·legiats: 575.00 €

  • Observacions:

    Per a la realització d’aquest curs de formació, teniu a la vostra disposició tiquets d’aparcament gratuït per una durada de 8 hores lectives que se us entregaran a la recepció de la seu col·legial. Un cop iniciat el curs, només caldrà que us identifiqueu amb el vostre nom i cognoms i que presenteu el tiquet d'aparcament. Aquests tiquets són vàlids per: 

     

    - Aparcaments Saba (C/Pau Claris 110, 08007 BARCELONA) Com arribar-hi

     

    El preu d'inscripció inclou dinar de networking a la nostra seu col·legial. 


    Formes i terminis de pagament dels cursos

    L’import dels cursos es podrà fer efectiu de les següents formes:

     

    • Targeta de crèdit o dèbit (directament des de l’aplicació o presencialment a la seu del Col·legi).
    • Carta de pagament amb codi de barres generat des de l’aplicació que permet realitzar el pagament a través de la Linea Oberta de CaixabankNow o a qualsevol dels seus caixers automàtics (una vegada es faci efectiu el pagament es confirmarà la inscripció mitjançant correu electrònic).

     

    L’import del curs s’haurà de fer efectiu, com a mínim, 10 dies hàbils abans de la data d’inici. El no fer-ho pot comportar l’anul·lació de la inscripció i la pèrdua de la plaça reservada.

     

    Anul·lacions

    Per anul·lar la inscripció abans del pagament podeu fer-ho en aquest apartat web.

     

    Per les anul·lacions després del pagament, poseu-vos en contacte amb el departament de formació per correu electrònic formacio@ebcn.cat o per telèfon al 93 496 14 20.

     

    Les anul·lacions comunicades dins dels 5 últims dies abans de l’inici del curs, o una vegada iniciat el curs, comportaran la pèrdua del 100 %.

     

    El Col·legi es reserva el dret de modificar horaris, dates, continguts i/o professorat dels cursos programats. També es reserva el dret d’anul·lar o ajornar el curs si considera insuficient el nombre d’inscrits. En cas que el Col·legi anul·li el curs es retornarà l’import sencer del curs.

     

    Les places són limitades i s’assignen per ordre d’inscripció.

     

    Assistència

    L’organització informa que les faltes d’assistència per part de l'alumnat en cap cas podran ser recuperables.

     

    En cada curs es lliura un certificat d’assistència quan l’alumne assisteix com a mínim a un 75 % de les hores del curs. És imprescindible signar els llistats d’alumnes que es distribueixen a cada sessió, per aconseguir el certificat d'assistència.

     

    Formació bonificada

     

    El Col·legi s'ha acreditat com a entitat organitzadora per a gestionar gratuïtament als col·legiats i als no col·legiats la bonificació de cursos de formació que organitza.

     

    Aquest curs, únicament la modalitat presencial, pot ser bonificat per la Fundación Estatal para la Formación en el Empleo. Per conèixer els passos a seguir, consulteu l’apartat Formació bonificada (Per sol·licitar la bonificació, cal realitzar prèviament la inscripció al curs).

     

    Recordeu que, per a poder obtenir la bonificació, les gestions cal fer-les, com a mínim, 10 dies hàbils abans de l´inici del curs. Per a més informació, podeu contactar amb el Departament de Formació d’ENGINYERS BCN.

     

    IMPORTANT:

    Per obtenir la bonificació, la Fundació Estatal para la Formación en el Empleo estableix com a condició la realització del curs per part del treballador: això implica, en el cas dels cursos presencials, una assistència mínima del 75% a les classes, i en el cas dels cursos en línia, cal obtenir una assistència/participació mínima del 75% que es calcula en base a:

    • El nombre de connexions realitzades a l’aula virtual.
    • La participació en els fòrums i debats proposats pel tutor (en el cas d'haver-hi).
    • Realització de les activitat/exercicis proposats pel tutor (en el cas d'haver-hi).

     

      

    Formació subvencionada majors 45 anys en situació d’atur

    El Col·legi ofereix per tots aquells/es col·legiats/ades d’ENGINYERS BCN que estiguin donats d’alta com a demandants d’ocupació* i per tant en situació de recerca de feina (aturats), majors de 45 anys i més d’un any de col·legiació la possibilitat de subvencionar aquest curs, segons casuística a valorar.

    Cal posar-se en contacte amb el Servei d’Ocupació i Promoció Professional ocupacioipromocio@ebcn.cat i enviar aquesta sol·licitud PDF.  

    *Així mateix, si no ho han posat en coneixement del Col·legi cal acreditar-ho aportant la documentació que s’escaigui del Departament de Treball de la Generalitat.

Feu-ho córrer
  • Més

Mes anterior Febrer 2020 Mes següent
dl dm dc dj dv ds dg
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 

Informació

Col·legi d’Enginyers Graduats i Enginyers Tècnics Industrials de Barcelona

Consell de Cent, 365 - 08009 Barcelona

Tel: 934 96 14 20 -

Mapa de situació | Contacte

© Col·legi d’Enginyers Graduats i Enginyers Tècnics Industrials de Barcelona
Tots els drets reservats - Avís Legal - Accessibilitat - Cookies - Política de privacitat

També ens trobareu a:

  • Certificado TÜV
  • 2020 Any de la Seguretat Industrial